Материали за игрови тренинг
КЪМ МОЗАЙКА
ИГРИ

                                           НАРОДНА ИГРА"ЧУЖДЕНЦИ И ТУЗЕМЦИ"

Това е разпространена по цял свят игра.Участниците се разделят на две равни групи.Всяка група си избира капитан. След жребий се определя отборът на чужденците. Двата отбора се построяват в прави редици,на разстояние 6-8 метра зад очертана гранична линия.
Играта започва отборът на чужденците.Те тръгват от своята линия, доближават се до противниковия отбор и казват:
-Ние сме тук!
-Откъде идвате? - пита капитанът на другия отбор.
-От Индия /Америка,Австралия / - отговаря капитанът на чужденците.
Капитанът на туземците пита:
-Каква е професията на всеки от вас?
Тогава чужденците, без думи, само с мимики и жестикулации, показват с какво се занимават. Всичко това те правят, след като са се уговорили помежду си и са упражнявали характерните за своята "професия" движения. По тях туземците се опитват да я отгатнат. Щом някой се досети и каже верния отговор, целият отбор на чужденците побягва към своята линия. Туземците ги преследват. Който бъде заловен, преди да стигне граничната линия, става техен пленник .
След това ролите се сменят.
Победител е отборът взел повече пленници.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                "ДЕН И НОЩ"

Избират се водещ и сова. Останалите играчи са птички. Очертават се два кръга. Малкият е гнездото на совата, а в големия се разполагат останалите птици. Щом водещият каже:
"Ден!"-совата заспива , а "птичките" се раздвижват. При команда "Нощ!" трябва мигно-  вено да замрат. "Совата"  излиза на лов. Щом забележи мръдването на някой, тя го хваща за ръка и го води в своето гнездо. Победител в играта е този, който остане недокоснат от "совата".
Играта ни учи да се въздържаме от  действия, които ще ни поставят в опасност.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                 "ТЕЛЕГРАМА"

Тази игра можете да играете на различни eзици. Избира се една дума и всеки от играчите
трябва да измисли телеграма,в която първата  дума започва с първата буква на избраната
дума, втората дума с втората буква и т.н. Целта е да изпратите важно съобщение, като подберете подходящите за това думи. Началната буква на всяка дума от телеграмата тряб-ва да съответства на буквите в избраната и уговорена дума.

 

 

 

 

                                                                    "КЕНГУРУ"

На равна площадка се очертават две линии, които бележат старта и финала на това необичайно състезание. Участниците застават на старта, притиснали между коленете си малка топка. Стараейки се да задържат топката, те подскачат като кенгуру - с два крака. Ако някой от играчите изпусне топката, се връща и започва отначало.
Печели този, който стигне най-бързо до финалната линия.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                    "КОНЦЕРТ"

 Децата се събират на открито или в  просторна стая . Ръководителят на играта влиза в ролята си на диригент и на ухото на всеки от участниците нашепва на какво животно  трябва да подражава - лъв, коза, котка и т.н. След това той застава пред тях и дава знак за начало на
оригиналния концерт - пародия.
Главен елемент на това развлечение е вживяването в роля и възпитание на чувството за мярка.

 

                                                                     "ВЪДИЦА"

За тази игра е необходимо въже с дължина 1,5-2 метра. Дължината му зависи от броя на играещите - колкото са повече, толкова по-дълго е то. На единия му край се привързва малка торбичка, пълна с пясък.
Играчите застават в кръг, с лице към центъра, на разстояние крачка един от друг. По жребий избират "рибар". Той застава в центъра на "езерото" и върти "въдицата" /въжето с тор- бичката/ ниско над земята.
Целта на играчите "рибки" е да подскочат, когато "въдицата" приближи и да не позволят да ги докосне. Който не успее, е "хванат" и излиза от кръга.
"Рибарят" също хитрува. Той може да спре своята въдица или да я завърти в друга посока.
Победители са последните трима играчи, успели най-дълго да останат в кръга.

 

                                                               ЩАФЕТА "ВЪЗЛИ"

Играчите се разделят на два отбора и се подреждат в редички. Пред всяка, група на разстоя -
ние 5-6 метра, върху стол се слага  въже /или друга дълга връв/. Първият играч тича до стола, завързва възел и се връща с въжето в ръка. Вторият играч трябва да го развърже и после да отиде до стола, за да направи своя възел. Връща се и го предава на третия играч, който го развързва и отива до стола, завързва възел и така до последния играч. Tой развързва предадения му възел и изтичва, слага въжето на стола и се връща.
Печели отборът , който е успял първи да завърши щафетното бягане.

                                                            "НОВИ ИСТОРИИ"

Избира се водещ. Той предлага на играчите да фантазират и разкажат какво ще стане, ако някой приказен герой попадне в нашето време. Историите могат да бъдат най-невероятни, за да е весело и интересно на всички.
Авторът на най-занимателната история е победител.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   "КАКВО ДА ПРАВИМ, АКО ..."

Избира се водещ. Той предлага на децата да измисят оригинален изход от сложно положе- ние,  разказано като приказка. Ситуациите могат да бъдат най-различни.
Задачата на всеки е да измисли повече и по-оригинални решения.